lördag 10 maj 2014

Vi kom vi sågs och glädjen vann


Först och främst ska jag skriva upp alla undanflykter till att HIF inte vann igår. Håll i er...
-vi har tränat för lite...
-vi hade för många borta...
-vi...

...nä, trodde ni verkligen det? Att vi skulle komma med undanflykter, då känner ni inte oss!

BIF vann denna match och tro mig, jag har nog aldrig varit så nervös och frustrerad under en fotbollsmatch innan. Att tala om rättvisa i fotboll är bara löjligt, det lag som gjort flest mål när domaren blåser har vunnit. Igår gjorde BIF 3 och HIF bara 1. BIF startade matchen bäst och när klockan tickade upp mot "Hällabäck time" (kusin till "Fergie time") runt 60 minuten och alla bara väntade på att vändningen skulle fullbordas. Då hände ingenting...sen kom ingenting och ingenting är ingenting. BIF var starkare och visade betydligt mer vilja igår PUNKT

Annars då? Jo, det blev en makalös tillställning på Granbacken som inte kommer att glömmas på många många år! När vi startade projektet för för ca 18 månader sen så var det som att vi satt och blåste in luft i en liten ballong. Under förra året växte denna ballong ganska ordentligt och fylldes med både det ena och det andra. Efter Sorkgalan i november var ballong så stor så den höll på att spricka. Vi trodde nog knappast att den kunde bli mycket större. Men vi gav inte upp. Ballongen preparerades för att hålla och placerades i källaren för vinterförvaring.

Nytt år och ny luft. Vi ville verkligen att den skulle växa, men självklart i lagom takt. Igår kväll kl 20:45 när Smolle just skjutit in bollen i mål och gjort 3-1 så tittade jag upp mot himlen och såg att ballongen blivit till en luftballongs storlek. Jag hann nog tänka att vi är inne i ett avgörande läge här. Spricker den nu? Är det nu, när BIF kallar sig storebror utan att tänka på att det alltid är pappa som bestämmer, som allt skiter sig? Är det nu som alla vaknar upp, gnuggar sig i ögonen, säger  "jag vill inte vara med längre" eller "det var ju bara en rolig grej, skärp dig".

Några andetag senare så är allt som vanligt igen. Sorkarna står fortfarande och kräver "grabbar grabbar ge oss en sång". Grabbarna har inte mycket annat val och stämmer upp i skönsång tillsammans med sina trogna! Jag tittar upp och ser luftballongen glida vidare. Den höll för den tyngsta smällen man kan tänka, frågan är om vi igår inte gjorde den oförstörbar för alltid. I min värld är det så i alla fall!

Stort tack!

// Erik Mårtensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar