tisdag 13 maj 2014

Att definiera ordet glädje...lycka till!

Jag tycker mycket och en sak jag tycker om är att skriva. Jag har tillgång till denna blogg som många läser. Därför skriver jag ett inlägg till, om glädje denna gång.

När jag var 6 år var glädje för mig att spela fotboll så ofta det bara gick. Skeppshult BK var laget och jag minns vår första match som det var igår. På A-plan i Skeppshult, Martin gjorde 3 mål och jag 2. Tanken då och kommande år var att jag alltid skulle spela fotboll i SBK och kanske göra som Edward och Jorma gjorde med Åshöjdens BK, ta klubben genom serierna!

När jag blev 17 år var glädje att spela så högt som möjligt i seriesystemet. SBK hade precis ramlat ner i div 6 och Sgoif spelade i div 3. Valet för mig var då inte så svårt, mina kompisar spelade i Sgoif och snart spelade även jag i föreningen som jag under alla ungdomsår sett som pesten...ja nästan lika illa som A*K. Men det var det som gav mig glädje just då!

Några år senare blev glädje att prova något nytt. Anderstorp hörde av sig och här spenderade jag två fantastiska år som jag aldrig skulle vilja vara utan.

En ny runda i Sgoif, två år Räppe Goif pga studier och åter till Sgoif en säsong.

Åren i Räppe hade jag inte gjort om jag kunnat spela i Sgoif under denna period men samtidigt är det heller inga år som jag vill byta bort.

De senaste 10 åren har jag sett Sgoif som min hemmaklubb. Det finns en anledning till att jag ständigt återvänt till denna förening och förhoppningsvis gör jag det igen på ett eller annat sätt. Främsta anledningen till min relation med Sgoif är all den glädje som den givit mig genom åren. En glädje som jag aldrig skulle få i en annan förening. Varför? För att jag har delat upplevelserna och glädjen med mina närmsta vänner där. Och...för mig...är det så det ska vara!

Nu delar vi en ny glädje i HIF.

Men glöm för Guds skull inte:

-Glädje är även att det ständigt finns andra människor som är beredda att fostra och utbilda barn och ungdomar i sina föreningar.

-Glädje är att kunna välja. I detta fall ett fotbollslag som passar just mig/dig/oss just då/nu/i framtiden.

-Glädje är att det finns människor som tackar oss för vad vi gjort med bygdens fotboll.

-Glädje är att ha roligt tillsammans efter en match (spelare, motståndare och supportrar) utan att
något tråkigt inträffar.

-Glädje är definitivt möjligheten att välja själv vad glädje är!

// Erik #6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar