fredag 28 december 2012

Reflektioner

Under mina år som student och även under mitt hittills enda år som pedagog har jag får höra ett flertal tillfällen hur viktigt det är att reflektera över sitt arbete. Jag tänker därför lägga några minuter på detta just nu medan övriga laget är ute och rullar hatt på diverse tillställningar. Kul för er!

För egen del så är jag extremt nöjd med just genomföra träningen. Jag kände även att jag fick god respons från laget. Alla lyssnade på mig när jag hade något att säga och det känndes (från och med nu stavar jag alltid känndes och kännde med två n även om jag vet att det bara ska vara ett men det känns bättre och av någon anledning så blir det alltid två n ändå) som att jag var en viktig del av träningen. Vad jag gjorde? Jo, det är så att jag varit sängliggande under några dagar så jag var ende representant från rehabgruppen (John och Söderberg satt på läktaren ett tag med) och skötte därmed sekretariatet med tidtagning som främsta uppgift. Därav betydelsen...jodåsåatt!

 När det gäller "!" så gjorde han idag ett slätstruket framträdande. Kanske hade "!" läst i Zlatanbla... flåt Sportbladet att Brage signat D(r)ulee Johnson och därmed fyllt kvoten av kreativa lirare och att han därmed kännde sig besviken. Till "!" försvar kan vi säga att alla kan ha en dålig dag, tänk på Stewart Downing som har en dålig dag varje dag det står matchdag i kalendern...stackaren!

Andra reflektioner: Fidde hade nog gått och nynnat på ramsan "våga skjuta tufft att göra mål" istället för "tipptapp" hela julen för karln sköt på allt som rörde sig i börja. Någon utdelning blev det dock inte, men roligt hade han! Dala presenterade sig för truppen genom att vandra in med en boll med ett brett hånflin på läpparna. Adam gjorde en stabil träning i målet och bjöd på några räddningar värda entrébiljetten om vi hade haft någon. I andra kassen slängde vi in en Uffe Newman som visade att vi har det gott ställt ifall något skulle hända våra ordinarie vaktare. Uffe visade sig ha den sällsynta kvaliteten att blänga ut bollarna, en teknik som växte fram under 1960-talet på myren Blängen som ligger i Billingetrakten.

Jocke hade lärt sig ett nytt ord på fyra bokstäver och det yttrades flertalet gånger då Jocke misslyckades med att utföra tanken korrekt. Detta innebär att Honken och Bert-Ola får ägna nästa vecka åt att tvätta väggarna i Tyngelvi så det inte sitter kvar när eleverna kommer tillbaka efter lovet! Jocke var dock inne på att laget var viktigast och det har han ju helt rätt i. I slutändan vann lag röd med bland andra Jocke ganska komfortabelt. Skytteligan vanns av Nicke Videll och dagens enda självmål gjordes av Maen. Maen gjorde även två assist och vi kom ganska snabbt fram till att det innebär jämnt skägg! 

Tilläggas bör att efter träningen så visade det sig att även Pajsan tillhör rehabgruppen. Tilläggas till detta bör att skadan inte uppkom under träningen.  

Sammanfattning:
Aktiva: 19
Rehabgruppen: 4
Gästspelare: 1
Publik: 0 (kasst)
Agent på resande fot: 1

#6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar